وبلاگ

وکیوم ژنراتور فستو| کاربرد| انواع| ویژگی ها| قیمت و خرید

وکیوم ژنراتور

وکیوم ژنراتور اولین چیزی که به ذهن همه ما می آورد، تکنولوژی خالی کردن هوای محیط است.و محوطه ایزوله مد نظر را خالی از هرگونه هوا می کند.

شیر وکیوم چیست؟

وکیوم ژنراتور یک دستگاه حیاتی در صنعت است که سطحی از خلاء را ایجاد می‌کند که برای کارهای جابجایی اشیا ضروری است.

شیر وکیوم چگونه کار میکند؟

شیر وکیوم از یک سمت به یک قاپک یا مکنده متصل می شود. توسط یک نیروی خارجی پنوماتیک یا برق، به قطعه مورد نظر میچسبد . و می تواند آن را بلند کند و جابجا کند.

این دستگاه‌ها به دو صورت پنوماتیک با استفاده از هوای فشرده (اجکتورها) یا الکتریکی با استفاده از پمپ‌ها و دمنده‌ها فضای خالی را ایجاد می‌کنند. ژنراتورهای الکتریکی اغلب به نام پمپ خلاء نیز شناخته می‌شوند.

تست قدرت شیر وکیوم پنوماتیک

برای اطمینان از عملکرد بهینه، تست قدرت شیر وکیوم پنوماتیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. و توانایی و قدرت وکیوم نوع عملکرد این قطعه را مشخص میکند.

تفاوت‌های اصلی بین این دستگاه‌ها به شرح زیر است:

  1. ژنراتور وکیوم پنوماتیک :
    • – سریعاً خلاء ایجاد می‌کند و دارای زمان چرخه کوتاهی است.
    •    – طراحی ساده و جمع و جور آنها این امکان را می‌دهد که مستقیماً در سیستم‌های نزدیک به مکنده‌های خلاء ادغام شوند.
  2. پمپ‌های وکیوم الکتریکی:

   – قابلیت ایجاد مکش بسیار بالا و سطوح خلاء بالایی را دارند.

   – مناسب برای کاربردهایی است که هوای فشرده در دسترس نیست.

   – اغلب به عنوان پمپ خلاء نیز شناخته می‌شوند.

وکیوم ژنراتور خلاء VADMI-140/200-...-N/P(684573) فستو
وکیوم ژنراتور خلاء VADMI-140/200-…-N/P(684573) فستو

در کل:

از نظر الکتریکی، پمپ‌های وکیوم و دمنده‌های خلاء معمولاً برای تولید سطوح مختلف خلاء استفاده می‌شوند. پمپ وکیوم می‌تواند خلاء بالاتر اما جریان هوای کمتری را ارائه دهد. برعکس، دمنده‌های خلاء سطح کمتری از خلاء اما جریان هوای بالاتری تولید می‌کنند. از نظر پنوماتیک، اجکتور (ejector) یکی از رایج‌ترین وسایل ایجاد وکیوم با استفاده از هوای فشرده است.

ژنراتورهای وکیوم معمولاً با مکنده‌های خلاء همراه استفاده می‌شوند. یک کاپ مکش خلاء به خروجی ژنراتور خلاء متصل می‌شود و به جسم مورد استفاده وصل می‌شود.

در نظر داشته باشید که میزان مکش اسمی همه ژنراتورهای خلاء بر حسب l/min یا m3/h می‌باشد. این مقادیر بر اساس فشار محیطی 1013 میلی‌بار (سطح دریا) و دمای محیط 20 درجه سانتی‌گراد است. بنابراین حداکثر میزان مکش جریان حجمی را که ژنراتور وکیوم از محیط خارج می‌کند (جریان آزاد) را نشان می‌دهد.

گیج فشار چیست؟

میزان فشار وکیوم را با گیج فشار خلاء خشک و روغنی انداژه گیری می کنند.

در کل، وکیوم ژنراتورها بسته به نیازهای مختلف صنایع و کاربردها انتخاب می‌شوند. از پمپ‌های روغنی کاری، دمنده‌ها تا اجکتورها، این تجهیزات ابزارهای اساسی در جابجایی و مدیریت فشار وکیوم در صنایع مختلف محسوب می‌شوند.

شیر وکیوم فستو:

شیرهای وکیوم فستو نوعی شیر وکیوم هستند که با علامت تجاری فستو عرضه شده‌اند و به صورت سریع و با کارکرد مطمئن جریان وکیوم را کنترل می‌کنند.

شرکت فستو یک سازنده آلمانیست که تجهیزات وکیوم پنوماتیک و شیر وکیوم برقی و وکیوم ژنراتور بادی به همراه قاپک را با کیفیت بالا عرضه می کند.

دسته بندی محصولات تکنولوژی وکیوم فستو به شرح زیر می باشد.

شیر وکیوم ونتوری (وکیوم ژنراتور):

    • ساکشن برقی : انرژی مورد نیاز برای ساکشن را از برق میگیرد.
  •  وکیوم ژنراتور پنوماتیک: نیروی مورد نیاز برای ساکشن را از نیروی باد تامین می کند.

گریپر وکیوم

  • ساکشن کاپ یا قاپک : ساکشن دستگاه وکیوم یک قطعه پلاستیکی یا سیلیکونی است.که به وکیوم وصل می شود. وکیوم و ساکشن به همراه هم تکنولوژی وکیوم را تشکیل می دهند.

انواع قاپک وکیوم فستو:

  • ساکشن وکیوم مدل VAS-VASB
  • ساکشن پد وکیوم ESV
  • ساکشن وکیوم ESS
  • گریپر برنولی OGGB

جنس لاستیک ساکشن وکیوم میتواند کاربرد آن را مشخص کند. جهت مشاهده قیمت قاپک وکیوم سیلیکونی به سایت توان تکنیک مراجعه کنید.

برای مثال ساکشن کاپ های مدل ESS  سیلیکونی است. خرید قاپک وکیوم سیلیکونی و خرید انواع مکنده های متنوع و سفارشگذاری در این سایت امکان پذیر است.

تجهیزات وکیوم

کلاسیک :شیر های خلاء VADM-VADMI

وکیوم ژنراتور را با پمپ وکیوم اشتباه نگیرید!

پمپ وکیوم یا دستگاه ساکشن: همانطور که در بالا گفتیم پمپ وکیوم ، دستگاهی است که توسط پمپ مکش و با ایجاد خلاء، باعث ایجاد فشار منفی شده و هوا و مایعات را به درون می کشد.

از انواع مختلف این وسیله مناسب نیاز در صنعت و حتی در تجهیزات پزشکی برای خارج کردن مایعات ترشح شده از شکاف ایجاد شده برای جراحی ها و نیز هرجا که مایعات خارج شده از بدن زیاد باشد، استفاده می شود.

خرید وکیوم ژنراتور:

اگر به دنبال خرید وکیوم ژنراتور با کیفیت و قابلیت تست قدرت شیر وکیوم پنوماتیک هستید، بهتر است از توان تکنیک به عنوان یک منبع معتبر برای خرید این تجهیزات استفاده کنید. راهنمای خرید از سایت توان تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب درستی داشته باشید و از تجربه خرید مطمئن و موفقی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *